суббота, января 09, 2016

Прототип доктора Айболита

   У самому центрі Вільнюса стоїть бронзовий пам'ятник: чоловік у пальті й капелюсі, а поруч дівчинка з кішкою в руках. Напис на пам'ятнику гласить: «Громадянину міста Вільнюса, доктору Цемаху Шабаду, прототипу доброго доктора Айболита».


   Саме тут, в єврейському кварталі, жив прототип доктора Айболита, створений Корнієм Чуковським. Раніше вважалося, що ідея казки виникла у письменника після прочитання книги Х'ю Лофтінга «Доктор Дулітл і його звірі». Але в листуванні Чуковського дослідники знайшли підтвердження тому, що саме єврейський доктор Шабад, якого Чуковський називав Тимофієм Йосиповичем, став реальним прототипом літературного героя. Чуковський познайомився з доктором Шабадом у 1912 р. і двічі зупинявся в його вільнюській квартирі.
  У своїх спогадах письменник залишив такі рядки: «Це була найдобріша людина, яку я знав у житті. Прийде, бувало, до неї худенька дівчинка, лікар каже їй: «Ти хочеш, щоб я виписав тобі рецепт? Ні, тобі допоможе молоко. Приходь до мене щоранку і отримаєш дві склянки молока». І вранці, я помічав, вибудовувалася до нього ціла черга. Діти не тільки самі приходили до нього, але й приносили хворих тварин... Якось вранці прийшли до лікаря троє дітей, які плакали. Вони принесли йому кішку, в якої язик був проткнутий рибальським гачком. Тимофій Осипович озброївся щипцями, вставив кішці в рот якусь розпірку і дуже спритним рухом витягнув гачок. Ось я і подумав, як було б чудово написати казку про такого доброго лікаря. Після цього у мене і написалося:  «Приходи к нему лечиться и корова, и волчица…».



Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Комментариев нет:

Отправить комментарий